Lite blandade bilder från i3:an

Har kört runt 50 mil hittills och är väääääldigt nöjd med mitt val av bil!
151021_13

Så här ser den ut inuti, det är standardinredningen i tyg. Hade önskat skinn, men det var mycket på utrustningslistan man ville ha 🙂
151021_1

Kolfiberchassie
151021_12

Snabbladdade i Halmstad idag, var även tvungen att testa att parkera i fel ruta och då räcker inte sladden… Längre sladdar eller smartare placering av laddanslutningarna på bilarna…
151021_2

Lite skärmbilder från kommandobryggan
151021_3
Räckvidden och ”batteriprocenten” känns mer linjära och ärliga i jämförelse med Leafen. I Leafen ”innehåller” procenten mindre kWh ju högre upp du är, förenklat kan man säga att du har mer kräm kvar mot slutet än du tror i den bilen.

Det finns en instruktionsbok i bilen, hittade denna tabell där, man kan justera laddstyrkan i några olika lägen i bilen. Jag fick med en 12A-kabel och jag har valt att ladda 9A, räcker till vardagskörningen.
151021_0

Hmmm, får trimma däcktrycken ser jag.
151021_5

Man kan köra igång REX:en om man vill hålla uppe laddningen i batteriet, anledningen att den inte är tillgänglig på bilden, är att jag står stilla med bilen.
151021_6

Snygg belysning som signalerar laddningen runt uttaget
151021_9

Lekte lite med BMW Online, kollade nederbördsradarn
151021_11

Ska plåta mer, jag lovar 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>