Har kört runt 50 mil hittills och är väääääldigt nöjd med mitt val av bil!
Så här ser den ut inuti, det är standardinredningen i tyg. Hade önskat skinn, men det var mycket på utrustningslistan man ville ha 🙂
Kolfiberchassie
Snabbladdade i Halmstad idag, var även tvungen att testa att parkera i fel ruta och då räcker inte sladden… Längre sladdar eller smartare placering av laddanslutningarna på bilarna…
Lite skärmbilder från kommandobryggan
Räckvidden och ”batteriprocenten” känns mer linjära och ärliga i jämförelse med Leafen. I Leafen ”innehåller” procenten mindre kWh ju högre upp du är, förenklat kan man säga att du har mer kräm kvar mot slutet än du tror i den bilen.
Det finns en instruktionsbok i bilen, hittade denna tabell där, man kan justera laddstyrkan i några olika lägen i bilen. Jag fick med en 12A-kabel och jag har valt att ladda 9A, räcker till vardagskörningen.
Hmmm, får trimma däcktrycken ser jag.
Man kan köra igång REX:en om man vill hålla uppe laddningen i batteriet, anledningen att den inte är tillgänglig på bilden, är att jag står stilla med bilen.
Snygg belysning som signalerar laddningen runt uttaget
Lekte lite med BMW Online, kollade nederbördsradarn
Ska plåta mer, jag lovar 🙂